Tämä on kaikille avoin keskustelualue. Muistathan kuitenkin käyttytyä kohteliaasti ja noudattaa netikettiä. Emme hyvksy henkilöön tai yhteisöön kohdistuvia asiattomia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ylläpidon puolesta.

HUOM ! Sivuston teknisestä ylläpidosta vastaava Helka ry on joutunut asettamaan keskustelupalstalle rekisteröintipakon. Tämä johtuu siitä, että ns. spämmirobotit lähettävät keskustelupalstoille häiritseviä mainoksia niin paljon, että ne jopa hidastavat palvelimien toimintaa.

Rekisteröintipakko tarkoittaa sitä, että kuka tahansa sivuston vierailija saa lukea keskusteluja vapaasti, mutta kirjoittaakseen viestin hänen on ensin rekisteröidyttävä sivustolle. 

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

AIHE: Koirankuljettajien uusmuoti

#5600 9 kuukautta, 4 viikkoa sitten
  • koikoira
Minä koiraihminen maksan kerran vuodessa koiraveron 50e korjaan aina kakat pois.Ja uskallan väittää,että näin tekevät tuntemani koiraihmiset ylä-roihikassa.
#5607 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Elisa
Minä olen usein täällä Rloihuvuoressa asuessani ajatellut, että koiravero on turhan alhainen. Täällä on nimittäin useita perheitä, joille ei riitä yksi koira, vaan narun päässä on 2-3 koiraa. Onko ratkaisu ekologinen? Kertokaaq minulle!
#5617 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Anneli
koikoira kirjoitti:
Minä koiraihminen maksan kerran vuodessa koiraveron 50e korjaan aina kakat pois.Ja uskallan väittää,että näin tekevät tuntemani koiraihmiset ylä-roihikassa.

Voit väittää mitä haluat, mutta jostakin ne tuoreet koirankakkaläjät vaan sinne sun tänne ilmestyvät. Kävelen aika paljon eri reittejä Roihuvuoressa ja näen näitä läjiä siellä sun täällä. Viimeiksi eilen Alepan takan, Poikamiestalon puoleisessa päädyssä, tuoreena nurmikolla. En näe harhoja.
#5624 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • koikoira
Annelille en ole sellaista väittänytkään etteikö niitä kasoja ole.Toin vain esille oman toiminnan olisit edes kiittänyt.Tunnut olevan sellainen ihminen joka ei osaa antaa kiitosta,mutta nalkuttaa osaat.
#5631 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Alli
Pitääkö kiittää, jos sinä poimit oman koirasi jätökset tieltä?
#5634 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • toinen koira
Kerran kävellessäni kaupungilla koirani kanssa niimpä kakkahätä yllätti eikä mulla sattunut olemaan pussia mukana.Pysäytin erään rouvan ja kysyin häneltä pussia hänellä oli apteekin pussi ja antoi sen.Rouva sitten tokaisi kivasti,että on kiva tavata koiranomistaja joka on vastuuntuntoinen ja ympäristöä kunnioittava.Menin vähän hämilleni ja sanoin,että yleensä aina kerään kakat.
#5635 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Anneli
Koikoiralle:
Hienoa, että osaat tällaisen koirankakkakeskustelun lomassa tehdä myös noin syvällisiä luonneanalyysejä. Olen oikein otettu, mutten ole ihan samaa mieltä kanssasi, sillä harvoinpa tällaisten sivujen perusteella ihan nappiin arvioissaan osuu.
Hauskaa kesää sinulle kuitenkin; älä vaan astu koirankakkaan!
#5636 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Koikoira
Annelille kumpa tietäisit kuinka monen koirankakka kasan päälle olen astunut.Ei se niin hauskaa ole ja sillä hetkellä olen kyllä kironut koiran omistajan helevettiin.Oikein paskamaisia kävelylenkkejä ai niin ehkä sinun kannattaa käyttää kumisaappaita.
#6878 2 kuukautta sitten
Vanha aloitus, mutta ah niin ajankohtainen. Kun aurinko pikkuisen sulattaa hangen pintaa niin talven kätköissä piillyt totuus paljastuu. Jos vaikka kävelee Vuorenpeikontien yläpäästä metrolle vievää kävelytietä ja oikaisee siltä sitten luistelukentän viertä Lumikintielle niin ainakin parikymmentä jätöstä pistää silmään.
#6885 2 kuukautta sitten
  • Joskus on kiire
Luulisin, että kakkapussi tien varressa voi olla tilanteen aiheuttama. Koira kakkii vielä kerran (!) juuri kun ollaan menossa jo kotiin, eikä loppumatkalla ole roskista. Lähdenkö kiertämään korttelia kakkapussin kanssa = myöhästyn töistä?

Itselläni on joskus käynyt näin, mutta silloin olen vienyt koiran kotiin ja siepannut pussin tien varresta mukaani pysäkille, jossa laittanut roskikseen juostessani bussiin. Tämä toimii, koska se omalla reitilläni vähentää edestakaisin kulkemista.

Ehkä kaikki eivät kuitenkaan ole palanneet viemään pussia roskikseen. Tässä kenties yksi selitys ilmiölle. En sitä kuitenkaan suosi, ainakaan, jos pussi jää korjaamatta.

Kakkabussi ei muuten haise, kun pussi on suljettu kunnolla. Muut avoimet ruuantähteet roskiksessa haisevat ja "liikkuvat" enemmän.
#6886 2 kuukautta sitten
  • Verokoira
Kommenttina sille kirjoittajalle, joka peräsi useamman koiran omistajalta lisää maksuja.

Koiraveroina perittävä raha ei ole kaupungin kassassa millään tavoin korvamerkittyä rahaa. On ihan turha kuvitella, että koiraihmisten rahat suoraan käytettäisiin koirapuistoihin tai muihin koiria ja omistajia hyödyttäviin tai ylläpitäviin asioihin. Koiravero sinällään on kyllä koirakohtainen, joten ed. kirjoittajan huoli oli tarpeeton, sikäli jos verot maksetaan.

Koko koiravero on vanha jäänne 1800-luvulta ja Suomessa enää vain Helsinki ja Tampere ylipäänsä keräävät sitä.

Wikipedia kuvaa alkuperää näin: "Vuonna 1878 Suomessa annettiin asetus, jonka mukaan kunnallisverojen kanssa kerättiin koirista veroa korvaukseksi kotieläimistä, jotka olivat kuolleet vesikauhuun. Sen mitä verosta korvauksien jälkeen jäi jäljelle sai käyttää kunnan muihin menoihin."

Tämän jälkeen verorahojen käyttöä ei ole tarkennettu eikä kohdistettu... Montahan kertaa korvausta maksettiin viime vuonna vesikauhuun kuolleen kotieläimen omistajalle? Ylimenevät rahat on saanut käyttää kunnan yleisiin menoihin.

Tällä logiikalla veronkeruu erikseen myös laduilla hiihtäjille tai kävelyteillä pyöräilijöille jne.
#6895 2 kuukautta sitten
  • leyla
Kun taas on aika auringon niin tienreunat näyttää sen kun turren paskat loistaa vaan ja jalka kasaan astuu taas.
#6900 1 kuukausi, 4 viikkoa sitten
  • Sami
Kakki kun hangesta pilkistää, se toisen mielen herkistää. Alkaa itku ja hampaiden kiristys, toisinaan myös nyrkkien heristys.
Ken meistä kakan kohtaa ja sen keskusteluun tähän johtaa, sille povataan hyvää säätä, jos ei säätä, niin kadotusta ilman päätä.
Tule tule hyvä kakki, älä tule paha kakki. Sen runon kun muistaa, niin taas päivä huominen luistaa !

Missä Illu luuraa? Se tuttu kevätruno uupuu!?

-Sami
#6901 1 kuukausi, 4 viikkoa sitten
  • Lumikki
Meidän taloyhtiön roskikseen laitetaan paljon koirankakkapusseja ohikulkevien toimesta. Ja hyvä niin! Itse tein niin toisen taloyhtiön kohdalla - kotiin olisi ollut puolen tunnin matka - niin eikö ollut mummo jyskyttämässä ikkunaan ja puimassa nyrkkiä. Voisivatko nämä mummelit ym. kertoa jätänkö kakan vastaisuudessa korjaamatta vai jatkanko "kustannusten luvatonta kasvattamista"?

Tämä on niitä keskusteluja, johon ei ole oikeaa vastausta. Korjatklaa kakat, mutta älkää panko niitä minnekään !
#6926 1 kuukausi, 3 viikkoa sitten
  • herrrrrmot!!
Lumen alta löytyy totuus roihuvuorelaisista koiranomistajista. Valitettavasti. Koiranomistajat ovat piittamattomia ja itsekkäitä.
Sivu luotiin ajassa: 0.58 sekuntia