Tämä on kaikille avoin keskustelualue. Muistathan kuitenkin käyttytyä kohteliaasti ja noudattaa netikettiä. Emme hyvksy henkilöön tai yhteisöön kohdistuvia asiattomia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ylläpidon puolesta.

HUOM ! Sivuston teknisestä ylläpidosta vastaava Helka ry on joutunut asettamaan keskustelupalstalle rekisteröintipakon. Tämä johtuu siitä, että ns. spämmirobotit lähettävät keskustelupalstoille häiritseviä mainoksia niin paljon, että ne jopa hidastavat palvelimien toimintaa.

Rekisteröintipakko tarkoittaa sitä, että kuka tahansa sivuston vierailija saa lukea keskusteluja vapaasti, mutta kirjoittaakseen viestin hänen on ensin rekisteröidyttävä sivustolle. 

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Minun Roihuvuoreni

#5055 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • Roihuvuorelainen
Minun Roihuvuoressani on ihanat metsäselänteet, jonne pääsee koiran kanssa vetämään henkeä matkustamatta pitkälle.

Minun Roihuvuoressani suurin osa naapureistani tervehtii pihalla ja rappukäytävässä.

Minun Roihuvuoressani alkaa kevät. Kesällä pääsen taas kahville ja grillaamaan pihamaalle. Sillä minun Roihuvuoressani on muutakin kuin asfalttipihoja.

Minun Roihuvuoressani on juhlat vähintään kaksi kertaa vuodessa.

Minun Roihuvuoressani on pienet palvelut lähellä ja isotkin mukavan matkan päässä.

Minun Roihuvuoressani on ihmisiä joka lähtöön: joku juo, joku uskoo korkeimpiin voimiin, joku istuu päivät pitkät hiekkalaatikolla ja joku taas kulkee kepin kanssa. Minun Roihuvuoreeni on valittajienkin mahduttava?
#5056 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • Iloinen
Minun Roihuvuoressani oli mahtavia lumilinnoja ja lumiukkoja. Ja luistinkentän jäljiltä minun persuksissani oli iso mustelma.
#5058 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • JA
Minun Roihuvuoreni on kylä keskellä kaupunkia. Isot pihat lasten leikkiä ja juosta, kesällä viilettää paljain varpain. Istua kesällä pihalla kahvittelemassa ja saada seuraa ohikulkijoista, naapureista, tutuista, kavereista.

Minun Roihuvuoressani ei tarvitse tuntea olevansa yksin. Minun Roihuvuoressani olen tutustunut erilaisiin ihmisiin, paikallisessa pubissa voi törmätä aivan loistotyyppeihin.

On merenrantaa aivan lähellä, pyörällä hurahtaa uimarannalle viidessa minuutissa. Talvella kylä uinuu, kirjasto on silloin kylän henkireikä, sinne on ilo piipahtaa, jutella tutun henkilökunnan kanssa.

Kyläkahvilaa kaipaan Roihuvuoressa. Se oli vuoden ajan ihan yhteinen olohuone, tunnelmallinen piipahduspiste josta lähti hyvällä mielellä.

Minun Roihuvuoressa on ihan kotonaan.
#5060 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • muori
Kiitos. Juuri näin.
#5061 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
Minun Roihuvuoreni on paras paikka, missä olen pääkaupunkiseudulla asunut. Jos lasken opiskelijakämpät mukaan olen asunut noin viidessätoista eri paikassa, mm. Tapiolassa ja Töölössä, Kalliossa ja Myllypurossa.
#5067 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • susse
edellisten lisäksi minun Roihuvuoressani: on Suomen paras musiikkiopisto (puolueellinen arvio) ja myös mahtavaa kuvataideopetusta tarjolla. Pulmiin yritetään löytää myös ratkaisuja, eikä pelkästään tuoda niitä esiin ja valiteta. On ilahduttu useista pop-up-kahviloista/ ravintoloista ainakin kahdella viime kerralla ja saa päivittäiseksi ravintolaeineeksi muutakin kuin pitsaa. On kohta kaksi luomuruokapiiriä. Luonto tulee pihoille: oravat ja rusakot ja lukuisat linnut (sepelkyyhky ja meriharakka erityisiloja) tietenkin, mutta myös kettu, kärppä, lumikko. On pitkät pesisperinteet.
#5069 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
  • naapuri
Pesiksestä puheen ollen: Minun Roihuvuoressani voi kesäiltaisin harrastaa penkkiurheilua katsomalla mm. hyvätasoisia naisten ykköspesismatseja. Pullakahvit, tai makkara kuuluu tietenkin tunnelmaan :)
#5131 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • Susse
Minun Roihuvuopressani muuten bussinkuljettajat odottavat juoksijaa ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä. Ainakin tällaista keski-ikäistä naisihmistä...
#5137 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • ja sit
Minun Roihuvuoressani toiset pienten lasten vanhemmat hymyilevät kun kohdataan ja puistossa voi aina aloittaa keskustelun. Minun Roihuvuoressani saa tosi hyvää sushia! Ja mukavaa palvelua pitseriassa ja K-kaupassa!
#5145 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • PPwebarsy
Minun Roihuvuoressani käydään naapurin rouvien kanssa iltalenkillä ja lenkkisaunassa, kutsutaan sunnuntairuualle, leivotaan taatelikakkuja jouluksi, muistetaan monin tavoin hyvää naapuria. Ja naapurin mummot pyydetään pihagrillijuhliin mukaan. Se on oikeaa elämää ja kovin kodikasta! Just love it:)
#5200 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • kirsi
Minun Roihuvuoreni on hyvä näin en käy juuri ostarilla missä on kuulemma ongelmia. Toivottavasti elämä jatkuu toiset 10v. yhtä seesteisesti Strömsinlahdella
#5236 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • Retroilija
Minun Roihuvuoressani myydään upeita käsintehtyjä mattoja ja muita käsitöitä ihan kotikorttelissa. Elikkä: perinteiset mattimyyjäiset ensi lauantaina, 21.4. Lumikintie 5:ssä. Räsymatto, jos mikä täydentää 50-luvun tyylin.
#5240 1 vuosi, 1 kuukausi sitten
  • Tuula
Kyllä on hienoa olla roihuvuorelainen. Nytkin parin viikon sisällä kaikkia erilaisia tapahtumia täällä. Kiitos järjestäjille jo etukäteen!
#5243 1 vuosi sitten
  • Punahilkka
Minun Roihuvuoressa tummaihoinen postinjakajatyttö moikkaa iloisesti pyörän selästä. Hän varmaan tervehtii kaikkia vastaantulijoita, koska minäkin yhytin hänet kaukana kodistani.
#5249 1 vuosi sitten
  • Mariia M.
Onpas mukava keskustelukeju!!!
Juuri tämmöinen on mun Roihikkani:)!
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 1.00 sekuntia